Sedingin Bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Sedingin Bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Sedingin bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Jumpa kami di laman baru...

create your own banner at mybannermaker.com!
ainuddin.com bakal beralih ke laman yang baru

Petikan dari persidangan di parlimen yang dihujahkan oleh Taib, bekas Imam Besar Masjid Negara

Saya ini lebih fokus pada pensucian Islam itu sendiri dari kepartian. Terpulang kepada tafsiran orang nak letak kedudukannya di mana,” Taib memulakan penjelasannya.Bagi beliau kalimah Allah berasaskan Tauhid ia tidak boleh digunakan oleh agama lain dan berpendapat Allah yang dimaksudkan oleh agama lain adalah berbeza dengan Allah yang dimaksudkan oleh Islam.“Sebab itu kalau kita nak bahaskan masalah Allah yang disebut dalam Al-Quran, kita kena lihat Asbabbul Nuzul (sebab sesuatu ayat itu diturunkan) dan kalau kita nak buka erti Allah kepada yang lain-lain, Al Quran juga pernah mendedahkan dalam surah At Taubah (sambil beliau membacakan ayat berkenaan)“Yang bermaksud, orang Yahudi kata Uzzir anak Allah, orang Kristian kata Al Maseh, anak Allah. Daripada penjelasan ringkas ini, kita nampak Allah yang dimaksudkan oleh Yahudi lain daripada Allah Tauhid kita.“Allah yang dimaksudkan orang-orang Masihi adalah dan orang lain adalah lain daripada Allah yang dimaksudkan oleh Islam.“Sebab ketauhidan makna Al Ahadiyah dan As Samadyiah itu tidak jadi satu tunggak kepercayaan yang lain daripada Islam sebab itu yang didakwa orang agama lain sedangkan bagi kita, kita tahu Allah tidak ada anak, tidak diperanakkan dan tidak beranak,” jelasnya panjang lebar.Sehubungan itu beliau mahu kerajaan memberikan penegasan mengenai perkara berkenaan agar ia dapat mengelakkan kekeliruan dan pertelingkahan yang boleh menggugat keharmonian kaum dan agama di negara ini.Beliau turut memberikan memberikan pandangan betapa jika kekeliruan mengenai penggunaan kalimah Allah tidak dijelaskan, dikhuatiri pertembungan yang sengit akan berlaku.“Misal saya katakan, maaf saya pada sahabat-sahabat yang beragama Buddha, Hindu atau agama Kristian. Andai saya bertanya kepada yang agama Hindu, sahabat hendak pergi mana, mereka kata nak pergi sembah Allah, Tanya pula sahabat dari Batu Pahat (Dr Puad Zarkashi) atau Sri Gading (Mohamad Aziz), sahabat hendak pergi ke mana, mereka juga jawab, saya nak pergi sembah Allah.“Ini Allah yang mana? Sebab itu saya lebih suka dalam isu ini, saya menasihati temrasuk diri saya, kalau masalah menyentuh aqidah dan sentuh agama kita tak payah sibuk-sibuk,” ujar beliau.

Pendapat saya :


Saya amat menyokong kata2 ustaz Taib tu... Kita harus ingat bahawa kita adalah sebaik2 ummat yg ALLAH ciptakan untuk amar ma'ruf dan nahi mungkar (suruh buat baik, cegah buat kemungkaran) kenapa kita selaku ummat Islam, perlu merayu pada mahkamah yang hakimnye,seorang yg berbangsa cina untuk menggunakan kalimah ALLAH itu????


sy betul2 xpuas ati... sepatutnya dirujukpada org Islam sendiri.. apa hak org kafir nk menentukan hak kami org2 Islam???
Kita bukan agama yang lemah wahai saudara musliminku...Ini sy anggap sebagai satu ujian dan cubaan dari ALLAH, utk melihat sejauh mana ketaatan kita dan kecintaan kita terhadap ALLAH , Rasul dan Islam...


Kalau dulu Islam dicemuh, dihina, diinjak2... namun setelah dibela oleh para syuhada' kita, seperti Khalid Al-Walid, Abu Ubaidah, Ali, Uthman, Umar , Abu Bakar, Salehuddin Al-Ayyubi dan yang lain2... dengan menumpahkan darah mereka demi menegakkan syiar ALLAH dimuka bumi ini, kita selaku warisnya, perlu menjaga, menegakkan, mengukuhkan Islam yang telah dianugerahkan oleh ALLAH.. Ingat wahai org Islam.. sekiranya kita semua ditakdirkan untuk berjihad bagi menegakkan kalimah ALLAH ini, marilah kita bersama2 keluar berjihad, walau nyawa jadi taruhan... kita akan berjihad.. MENANG ATAU SYAHID... kalau kita hidup dengan kemenangan, ALLAH pasti meredhai kita, andai kita syahid pula, kita juga diredhai ALLAH...


ALLAHUAKBAR!!!

ikuti saya