Sedingin Bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Sedingin Bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Sedingin bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Jumpa kami di laman baru...

create your own banner at mybannermaker.com!
ainuddin.com bakal beralih ke laman yang baru

Assalamualaikum...

Adoi3... ape la nk jd skrg ni ea.... Sy baru je sehari di Melaka.. Ingatkan tahun baru membawa sebuah kegembiraan dan pengukuhan terhadap institusi pemerintahan dan gemilangnya agama ISLAM di Malaysia ini... Terkejut plak bc surat khbr kate, kristian dibenarkan guna perkataan ALLAH dalam penerbitan mereka...

Pertamanya, sy bukan lah seorang yang hebat, yang pakar dalam selok belok agama ni.. Namun, apa yg pasti, sy cintakan ISLAM... Kenapa ea... sekian lama penganut kristian di Malaysia ni, xpnah timbul isu ni, tbe2 je nk timbulkan isu ni????

Pelbagai jawapan yang muncul di benak pemikiran kita semua... Tambah2 kelulusan ni diberi oleh Mahkamah yang di hakimi oleh Datuk Lau Bee Lan pada 31 Disember 2009 lepas.... cmne leh jdi cmni????? bengang la plak ngn cina yg luluskan ni...

Bagi sy, seharus dan sewajarnya, perkara ni diusulkan kepada raja-raja tanah Melayu ni... bkn skati2 je nk luluskan.. Ini da merendahkan institusi beraja di Malaysia ni...

Memang di arab, penggunaan kalimah ALLAH ni da bese pada kebanyakan org.. namun, situasi di sana berbeza berbanding di sini.. jangan samakan di negara sana dan negara ini oK????

kenapa sy kate jgn samakan?? sbb, laen tmpt, laen caranya.. kenapa wujud 4 mazhab??? kenapa negara luar, makanan asasinya x diseragamkan dgn negara ini atau sebaliknya?? kenapa undang2 antara negara, berbeza2???

sebab tu sy kate, jgn samekan.. situasi berbeza... Malaysia sebuah negara berperlembagaan...yang ada kedaulatannya... gunakan la perkataan LORD korg tu.. yg da sekian lama korg gunakan.. korg sndiri fhm mksd LORD tu.. dah la..

Pelbagai perkara yg sy fikirkan..

Lemahkah Islam di negara kita ni??? Sanggupkah satu persatu keistimewaan kita di ambil2, dan akhirnya diinjak2 nnt.??

X cukup Istimewakah bila kita dapat sebut kalimah ALLAH???? WAHAI KAUM MUSLIM SEKALIAN??? Jangan kita biarkan keistimewaan ini, walau hanya sekadar perkataan ALLAH.... kita adalah ummat yang dipilih ALLAH... kenapa kita nk bg org yg memutarbelitkan ajaranNya menyebut kalimah itu??? Pasti ada perkara yang disembunyi mereka dan dirancang...

Seandainya,mahkamah tetap meluluskan, kita akan kalah dari sudut psikologi, kepimpinan , politik, sahsiah dan sebagainya.. orang Islam sendiri yang kurang pengetahuan ttg Islam akan mudah terpengaruh.. jangan sampai nnt ade yg murtad, masuk kristian.. pabila ditanya, nnt dorg jwb...... "kristian pun sembah ALLAH ape.." ha..... fikir2kan dan renung2kan... sy xpandai nk menulis... bercakap dan menerangkan, serta bawa muzakarah insyaALLAH boleh..

ni la coretan hamba ALLAH yang x sberapa ni... Namun.. hati ni tetap cintakan Islam.. dan tidak mahu, walau sekadar kalimah ALLAH itu diambil oleh org bukan Islam... cukup besar dan berertinya kalimah ALLAH itu bagi diri sy... sedarlah wahai ummat Islam di Malaysia keseluruhannya...

Dahlah kita sesama Islam berebut kuasa... kristian pula menyusun strategi bagi menumbangkan kepimpinan Islam secara perlahan-lahan, satu demi satu... FIKIRKANLAH.... terutamanya pemimpin Islam.. sy cuma rakyat biasa... andai sy diberi peluang oleh ALLAH untuk memimpin... nescaya, perkara ni tdk akan sy pandang sebelah mata...

Jangan dipolitikkan perkara ini.. Ini adalah berkaitan kesucian dan martabat agama ISLAM di negara ini.. sedarlah wahai sekalian pemimpin Malaysia!!!

ISLAM HARUS GAH DI BUMI ALLAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALLAHUAKBAR!!!!!!!!!!!

bagi yang beragama kristian, ALLAH adalah Tuhan yang satu.. jangan persekutukannya.. dah la persekutukan ALLAH.. ada hati nk gunakan kalimah ALLAH.. guna perkataan lain.. ALLAH ada lah tuhan yang Esa.. jangan perlekehkan ALLAH.. ingat tu....

One Response so far.

  1. Allahuakbar!!! Kristian laknattullah.. Agama yg membawa kesesatan.. korang x layak untuk mengucapkan dan menyebut kalimah suci.. Apa hak korang ???.. Suka hati je korang ingat main2 ke.. korang xlyak!!!!!!!!!!!!!!!

ikuti saya