Sedingin Bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Sedingin Bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Sedingin bayu..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke ainuddin.com photography blog web... Kami menyediakan perkhidmatan jurugambar perkahwinan yang anda cari-cari..

Jumpa kami di laman baru...

create your own banner at mybannermaker.com!
ainuddin.com bakal beralih ke laman yang baru

Assalamualaikum.. ha.. ni sy nk kongsi pengalaman hari ni.. tp sebelum tu.. nk betolkan tajuk dulu.. janji Melayu ni, biasanya org akan anggap, dorg x tepati jnji kn? ha.. sbenarnye salah.. orang Melayu yang sejati, xkan memungkiri janji.. jadi, saya betolkan tajuk.. kepada JANJI MUNAFIQUN!!! huhu.... mesti ramai tertanya2 nape kan? ha.. nk kongsi pengalaman hari ni... :)

Selasa Malam.

7.36ptg, telefon berbunyi,lagu nasyid tu..hehe... saya pun angkat...(perbualan disingkatkan)

penelefon : assalamualaikum, boleh cakap dengan encik Ainuddin?

saya : ya, saya bercakap. siapa di sana?

penelefon : oh, saya ______ dari _____. saya ada dapat kad encik. saya nak tanya, boleh buat tempahan flyers atau pamplet x? sebab kalau boleh,nak buat cepat ni

saya : oh, insyaALLAH boleh..

(perbualan disingkatkan)

penelefon : ok, kalau macam tu, kita jumpa esok di ___ jam 3 ptg ea.

saya : insyaALLAH saya datang

keesokannya..
pada paginya, saya berada di SMK KKB untuk berurusan dengan seorang cikgu mengenai
komputer.

Tepat jam 1, saya bertolak dari KKB bergegas ke KL.

saya: alamak. sempat ke ni.. insyaALLAH.. ALLAH sentiasa bersama..

saya pun meluncur laju dengan kereta iswara milik ayah kesayangan..

setiba di KL, saya pun menelefon pelanggan semalam

saya : assalamualaikum encik, maaf, mungkin lewat sedikit sebab keadaan jalan sesak.

penelefon : ok......xpe2...

xsempat saya nk bagi salam, dah pun diletak panggilan saya. kecik ati gak diwatnya... xpe,smoga dberi hidayah... dgn izin ALLAH, saya tiba di sana tepat jam 3 ptg.

setibanya di kedai penelefon tersebut, sampai2 sahaja, dah di sambut oleh isterinya dengan perkataan..

'ni ke budaknye...'... uik?! pelik di buatnya... tp sabar, bersangka baik..

saya : encik ___ ada?

isterinya : die xde la ( sambil mengambil wudhu')

saya : (dalam hati) uik..makruh wudhu' ni.. sengal btol

lalu saya terus singgah ke kedai makcik saya berhampiran kedai tersebut di bawah satu cawangan...

dalam 30 minit kemudian, saya, makcik dan anak2nya pergi ke kedai tu semula

makcik berbincang dengan iteri pemilik kedai, tapi saya duk jauh2...

tapi cam terdengar " kemudian la ea"

rupanya memang btol.. si isteri pemilik kedai tadi kata "kemudian la ea"
tp perkara x disangke, penelefon semalam tu, tdo dlm ofis.. uish... sakit ati diwatnye... dah la dtg jauh2.. suruh dtg cpt.. kita cepatkan..
pnat badan dibuatnye.. tp habuk pun tak dak...

jd, mane jnji2 nya? smlm suruh sgt dtg jam 3 ptg.. dah dtg, cmni layanan? hahaha.. xpe la.. byk lagi keje nk wat ni.. ada dlm 30 design nk buat..huh...

kepada yang membaca, jadikanlah tauladan ea.. kite da panggil, jgn kita wat x taw plak... kite suruh dtg awl.. jgn kita plak x jd dgn apa yg kita mintak terdahulu... sekurangnya bawa bincang dahulu.. ni idak...gtu je.. ish3.. blaja la jdi muslim.. jgn solat je tw.. tp perkara laen x di endahkan.
.. Islam tu syumul (lengkap & menyeluruh) sekian laporan hari ini...

bese saya masukkan gmbr kn? x syok xde gmbr.. pe kate kite tgk keadaan kedai ni.. cantik tw... kdai je la..pemiliknye nyer akhlak x tw la...huhu.. jgn mara ea pemilik..anda yg wat sy cmni.. :P
tp ni bukan sy shoot..anak makcik yg shoot..huhu..

ikuti saya